środa, 15 stycznia 2020

Czechy, Rejvíz - Velké mechové jezírko

Brak pomysłu na spacer? Mamy propozycję - zaledwie kilka kilometrów od polsko-czeskiej granicy :)
Velké mechové jezírko to jeziorko torfowe leżącę nieopodal miejscowości Rejvíz, tuż przy granicy polsko-czeskiej (przejście graniczne Głuchołazy).

 Trasa z parkingu do jeziorka i z powrotem to niecałe 6 km - w sam raz na niedzielny, leniwy spacerek. Jest możliwe dojście tam z wózkiem, chociaż polecamy te z większymi kółkami niż pojazd Karoliny - w kilku miejscach, na korzeniach był problem ;)



Wstęp na jeziorko jest płatny w zależności od pogody - w pochmurne dni może udać się wejść za darmo, ale gdyby jednak kasa była otwarta to nie zostawicie tu majątku - bilety są tanie - ulgowy wynosi 10KC (ok.1,5 zł), a dla dorosłych  20KC (ok 3 zł). Można płacić w koronach i złotówkach. 
W niedziele, czy świąteczne dni, szczególnie w lecie, można się spodziewać sporych tłumów na ścieżce, ale za to późną jesienią czy zimą często nie ma nikogo.

Poniżej zdjęcia tego samego miejsca zimą:

Post krótki bo o czymże tu pisać :) Po prostu gdybyście szukali pomysłu na spacer to polecamy Rejvíz, a w drodze do Polski oczywiście jakąś czeską knajpkę, np.Restaurację Praděd.

Pozdrawiamy!
M&M
                &K

7 komentarzy:

  1. Oj byliśmy , znamy a weszliście do gospody w Rejviz tam też są niezłe atrakcje można zobaczyć tu http://fotowycieczki.blogspot.com/2011/09/gospoda-w-rejviz.html
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kilka miesięcy do mojego mieszkania kupiłem https://lifeplanet.pl/oczyszczacz/ideal-ap-60-pro .O to bardzo mnie poprosiła małżonka,a ja zawsze małżonkę słucham.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moja bardzo odra znajoma poleciła mi ten blog. Z tego blogu można się dowiedzieć bardzo dużo.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czechy to nie tylko piękna architektura, smaczna kuchnia, ale także wspaniałe krajobrazy. Polecam ten kierunek na urlop.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super blog. Jeszcze dzisiaj mojemu kumplowi powiem o tym rewelacyjnym blogu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Superior post. Sauna knowledge. Respect your advice.   saunajournal.com

    OdpowiedzUsuń