środa, 12 lutego 2020

Czechy, Jeseník - Restauracja Křížový vrch




Po spacerze nad Velké mechové jezírko oczywiście zgłodnieliśmy i zaczęliśmy googlować, gdzie by tu zjeść. Wybór padł na Restaurację Křížový vrch - znajdującą się tuż obok szczytu o tej samej nazwie (514 m n.p.m.).


Droga prowadząca do restauracji jest kręta i dość stroma - przypominała nam odrobinę trasę do Bacówki na Obidzy kiedy zdobywaliśmy Radziejową.
Restauracja mieści się w przepięknym budynku, wyglądem przypominającym te widziane w Alpach. Jest tu też hotel.
Ma małą wieżyczkę, na której znajduje się też specjalna, kameralna sala z piękną panoramą na Jesioniki, którą można wynająć na romantyczną kolację (wg menu jej koszt to 3499 KC).

Mieści się tutaj też kościółek św.Anny
Restauracja jest urządzona w stylu myśliwskim. 
Kelnerzy mówią po polsku i po czesku, można płacić gotówką, złotówkami i kartą.
Ceny są średnie - nie wiemy, czy uda Wam się coś przeczytać z tego zdjęcia, ale może akurat ;)
Klasycznie zdecydowaliśmy się na Kofolę i bezalkoholowego Birella, napoje zostały podane dość szybko.
Mateusz wybrał klasyczną czosnkową - Czesi wiedzą jak ją zrobić - była pyszna.
Ale drugimi daniami jesteśmy już trochę rozczarowani.
Smażony ser z ziemniaczkami - ser poprawny, ale ziemniaki był tak słone, że nie dało się ich przełknąć :(
Mateusz wybrał gulasz z dziczyzny z knedlikiem bułczanym - knedlik okej, ale gulasz niesmaczny, bardzo mało mięsa. Byliśmy dość rozczarowani tymi drugimi daniami bo nastawiliśmy się na same pyszności, a tu klops :(
Dobraliśmy jeszcze kukurydzę, ale nie smakowała nam - nie wiemy, czy w Czechach podawanie kukurydzy z masłem to standard, czy po prostu ta restauracja serwuje ją w ten sposób, ale my chyba wolimy klasykę z solą...

Restaurację warto odwiedzić dla zupy i widoków - pozostałe rzeczy niestety są do poprawy.
A! I informacja dla rodziców z dziećmi : nie ma tu przewijaka.

Pozdrawiamy
M&M
                &K

23 komentarze:

  1. No i odwiedziłabym właśnie dla widoków i tej zupy. No i sam budynek jest przepiękny, jest co fotografować. Zdjęcia śliczne i takie z miłą atmosferą. Pozdrawiam Was serdecznie, miejcie bardzo udany dzień ten i kolejny i kolejny i tak dalej. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jadłem tam kiedyś czosnkową i piwo :) Położenie ładne, choć sam budynek raczej przekombinowany, to zbyt mocna przeróbka starszego obiektu.

    Czesi zazwyczaj kukurydzę serwują właśnie z masłem, wczoraj widziałem też taką na nartach ;). Taki ich standard :)

    OdpowiedzUsuń
  3. czeskiej kuchni praktycznie nie znam, z chęcią bym tą zupę czosnkową wypróbowała

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak chodzi o restauracje to ja bardzo rzadko po nich chodzę.Po prostu lubię jadać w domu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Prowadzę restaurację od bardzo dawna i ostatnio podjąłem współpracę z agencja marketingowa warszawa .Tę firmę polecił mi bardzo dobry kumpel którego znam osiem lat.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mogę na pewno polecić współpracę z bardzo dobrą firmą Pchła w Warszawie .Sam z tą firmą współpracowałem bardzo długo i naprawdę było bardzo dobrze,a nawet rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobrze że taki blog jak ten jest. Z niego naprawdę można się bardzo dużo dowiedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moim zdaniem na taki blog jak ten warto wejść. Bardzo dużo ciekawych artykułów jest.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wczoraj znalazłem chwile wolnego i zdecydowałem że na pewno kupię bardzo dobre suplementy z Natural Pharmaceuticals http://natural.pl/ . Z tego co wiem to bardzo dużo osób kupuje te suplementy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wesołych Świąt! Gdziekolwiek teraz jesteście, mam nadzieję, że zdrowie dopisuje a na twarzy pojawia się uśmiech w ten niezwykły czas. Wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  11. arkusze maturalne27.12.2020, 07:14

    Mój kumpel przygotowuje się do matury. Ja mu powiedziałem że na pewno bardzo dobrze zrobi jak skorzysta z bardzo dobrej oferty arkusze maturalne .Z tej oferty korzysta bardzo dużo osób.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo interesujący to jest artykuł. Na pewno o tym artykule powiem mojej bardzo bliskiej znajomej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Na tym blogu można przeczytać dużo ciekawych artykułów. Sam, na ten blog na pewno wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wczoraj podjąłem decyzje ,że na pewno skorzystam z bardzo dobrej oferty 514 455 736 .Z tej oferty naprawdę skorzystało bardzo dużo osób.

    OdpowiedzUsuń
  15. Rewelacyjny blog. Na 100 procent na ten blog wejdzie bardzo dużo osób.

    OdpowiedzUsuń
  16. Podczas urlopów zawsze u mnie krucho z kasą, dlatego zauważyłem, że dobry i tani posiłek można znaleźć w takim miejscu jak przyczepa gastronomiczna.

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłem ostatnio w Czechach przejazdem. Muszę przyznać, że to bardzo fajny kraj na wycieczkę. Nie jest daleko, a ludzie są bardzo sympatyczni i przyjaźni.

    OdpowiedzUsuń
  18. ależ klimatyczne miejsce!

    OdpowiedzUsuń
  19. Interesujący post! Jakiś czas temu mieliśmy okazje odwiedzić dolnośląskie a konkretnie Restauracje Lubin. Jeśli będziecie w okolicy, szczerze polecamy do nich zajrzeć! To miejsce, do którego klienci wracają z przyjemnością. Klimatyzowana sala, profesjonalna obsługa i miła atmosfera i pyszne jedzenie sprawiają, że z pewnością tam wrócimy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Interesujący blog. Tak naprawdę to bardzo dużo osób tutaj wejdzie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Z tego co widzę to dużo osób tutaj wchodzi . To na pewno jest bardzo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  22. Widać, że udana wycieczka. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń